Városnézés

Pisai ferde torony

A pisai torony nem az egyetlen ferde torony. Akár hiszitek, akár nem, Toszkánában vannak más tornyok is, hasonló dőléssel. Ilyen a San Nicola templom és

Jó tudni

Hálózati adapter Olaszországban

Vegyünk-e olaszországi nyaralásunkhoz Magyarországon adaptert, hogy használhassuk elektromos berendezéseinket Olaszországban is? Az utazásra való készülődés során nagy műszaki áruházakban találhatunk ún. utazó adaptert, átalakítót, melyet

Tovább olvasom »
Brigidini di Lamporecchio, a hagyományos toszkán ánizsos ostya
Jó tudni

Toszkán ánizsos ostya: brigidini

A toszkán ánizsos ostya története A „brigidini”, azaz a szinte minden toszkán fesztiválon, ünnepen, piacon és kézműves vásárban kapható, frissen elkészített édes ostya készítői hagyományosan

Szőnyeg az autópályán

Annyira, de annyira abszurd, szinte szürreális volt, ami múlt csütörtökön történt velem. Azt hiszem, ilyesmi csak Olaszországban történhet. A gyerekeimet szállítottam boldogságban autóval edzésre Siena

Siena Firenze vonat

Kalauzos kaland Toszkánában

Ma a gyerekeink osztályával osztálykiránduláson voltunk Firenzében. El sem tudjátok képzelni, micsoda nagy kaland egy osztálynyi hetedikessel vonatozni és tömegközlekedni Toszkánában! Hazafelé Firenzéből Siénába menet

Hír

San Gimignano, Toszkána

Ezer piros női cipő foglalta el San Gimignanóban a Dóm 17 lépcsőfokát. A piros női lábbelik a vérre kívántak emlékeztetni, tiltakozásul a családon belüli és azon kívüli, nőkkel szembeni erőszak ellen.

Tengerpart: Follonica, Toszkána

Ismerkedés a tengerrel Toszkánában Follonica különösen kedves hely számunkra. Annak idején, egy varázslatos tavaszi délután a gyerekeink itt, Follonicában ismerkedtek meg a tengerrel. Mindannyiunkat mélyen

Saturnia, Toszkána

Toszkána legcsodásabb termálfürdője Cortona után Saturniában töltöttünk 6 napot. Volt, hogy kerítettünk egy gitárt, és a parkban az árnyas fák között gitárzene mellett énekeltünk. Igazi

Cortona, Toszkána

Cortona és a beef steak ünnepe Augusztus 13-15. között a cortonai bifsztek-fesztiválon dolgoztam. Ez a rendezvény nagyon komoly hagyományokkal rendelkezik (mint minden Toszkánában): idén 53

toszkana

Tavaszi szünet Toszkánában, 2012.

Kihasználtuk, sőt, három nappal meg is toldottuk a tavaszi szünetünket. Kézműves vásár Firenzében  Április elsején Firenzében, a Viale Europán kézműves vásárral kezdtük, a tavasz tiszteletére rengeteg

Livornói anekdota

Tegnap egy kedves livornói születésű ismerősünk látogatott meg minket. Paprikás krumplival kínáltuk, hozzá Chiantit kortyoltunk, utána házi baracklekváros fánkot ettünk. Nagyon ízlett ez így együtt

Arcidosso
toszkana

Reggel indultunk Ampugnanóból. Csodálatos dolog gyönyörködni az őszi természetben, az utat szegélyező táj sokféle színében: a háttérben a ködpamacsok, köztük megbújnak a zöld ciprusok, az

Castellina in Chianti, Toszkána

Csodálatos Pünkösdöt töltöttünk Castellina in Chiantiban. Eredetileg a toszkán tengerpartra terveztük a kirándulást, de mivel elég rossz időt jósoltak, nem merészkedtünk el a tengerpartig. Gondoltuk,

Certaldo, Boccaccio szülőhelye

Certaldo, lo Sbarazzo, télvégi kiárusítás és kézművesvásár Certaldóban, Boccaccio szülőfalujában jártunk. A siklót éppen pótlóbuszok helyettesítették, és nagyon felhős idő volt. A Lo Sbarazzo nevű